Monday, November 28, 2011

Kenduri Kesyukuran

Assalamualaikum.

Pergi borong buku dekat South City Plaza dan Fajar Bakti dekat Wisma Yakin(dah la tersalah bangunan nasib baik saya ni peramah hoho).

Ada satu insiden yang membuatkan saya rasa teruk giler aku nih.

Tengah2 sedap makan kat medan selera KL Central, tiba2 ada sorang chinese tua datang kat meja kitorang dengan muka nangis tadah tangan.
Mula2 terkejut jugak ingat perompak ke apa.
Sepupuku yang baik hati e-too terus keluarkan sejumlah wang untuk diberikan kepada dia, sama jugak kawanku yang baik hati e-too juga.
Saya sambung je makan, dalam hati 'nakbagitaknaknakbagitaknak'.
At last, bagi jela.

Sebenarnya, kadang2(selalu jer) saya ragu2 bila nampak peminta2 sedekah ni.
Nak kata menipu, saya pun tak tahu.
Tapi, serius selalu rasa macam tu(teruk gila kan?).

Tapi, bila kawanku yang baik hati e-too cakap,

"Kita pernah dengar ceramah, ustaz tu cakap, jangan rasa orang yang mintak sedekah ni menipu. Sebab mungkin tu cara Allah nak bagi peluang kat kita untuk bersedekah."


(lebih kurang gini ayat dia)

Serius rasa tertendang dengan kata2 dia sobs.

Betul jugak.
Apalah sangat RM1 kalau nak dibandingkan dengan kesusahan diorang, said my cousin.
Lagilah rasa tertendang bahkan tertikam.
Ouch.

Kedekut ke aku selama ni???????T_T

Tapi satu je.

Aku bersyukur sangat dapat sampai rumah dengan selamat sebab ada sth berlaku masa on the way back(cuak jugak).
Mungkin Allah selamatkan saya berkat doa di awal perjalanan.
(40:60)

Alhamdulillah.

No comments: